فقر و بازی های كودكان
نوشته شده توسط : آرام

جام جم آنلاین: نمایشگاه عكسی تحت عنوان «هر كودكی حق دارد» از روز چهارشنبه 19 نوامبر در گالری اوكسو شهر لندن گشایش یافته است. در این نمایشگاه عكس های كودكان در كشورهای قاره هایمختلف جهان كه علی رغم فقر، معلولیت یا یتیم بودن هنوز دنیای كودكانه خود را فراموش نكرده و بازی می كنند ارائه شده است.نگاهی كوتاه به عكس های فقر و بازی های كودكانه. منبع: بی بی سی. گزارش: بهرام افتخاری.

چیسولو ، پسر 13 ساله كه توپ را با سینه استپ كرده در كشور فقیر مالاوی زندگی می كند. او پس از مرگ والدینش نان آور خانواده است. چیسولو و خواهران و برادرانش به مدرسه می روند و این پسر برای درآوردن خرج خانه در مزارع كار می كند. او زمان كمی برای بازی دارد كه از این فرصت اندك باید نهایت استفاده را بكند.
در شهر بولالا بسیاری از كودكان به دلیل مرگ والدینشان در اثر ابتلا به ایدز یتیم هستند. یكی از تفریحات این كودكان ساختن اتومبیل های اسباب بازی ابتدایی با میله های فلزی بی مصرف است.
تصویر یك دختربچه یتیم در یك پرورشگاه كشور اوكراین كه هنوز حال و هوای دوران شوروی سابق را دارد. دخترك در حال بازی با عروسك های ابتدایی دست ساز است.
تصویر حیاط بازی یك پرورشگاه در كشور قرقیزستان. پسربچه ها در حال انجام یك بازی شبیه هفت سنگ خودمان اما به شكلی متفاوت است و دختر بچه ای هم طناب بازی می كند.
یك پسربچه در كشور گویان در آمریكای جنوبی با بادبادكی كه خود ساخته است ، بازی می كند.
آنا دختر بچه ای دچار نوعی معلولیت مادرزادی است كه به تدریج پاها و دستانش فلج می شوند در یك پرورشگاه كودكان معلول در نزدیكی شهر كی یف ، پایتخت اوكراین به دستان مربی كه بازی با خمیر را به او یاد می دهد ، نگاه می كند.
تصویر كودكان قوم كولی در حال بازی در مقابل خانه هایشان در كشور رومانی. كولی ها در رومانی با تبعیض بسیاری مواجه بوده و در حاشیه جامعه قرار دارند و همین مساله روی زندگی كودكان آنها تاثیری بسیار منفی دارد.
تصویر چند پسر نوجوان هندی كه با وسایل خود ساخته در یك مركز اصلاح كودكان خیابانی در شهر بنگلور هند كریكت بازی می كنند.
منظره بازی طناب كشی دختران در كشور قرقیزستان.




:: بازدید از این مطلب : 1491
|
امتیاز مطلب : 362
|
تعداد امتیازدهندگان : 122
|
مجموع امتیاز : 122
تاریخ انتشار : 16 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: